Кількість
|
Вартість
|
||
|
Корінні вкладиші колінчастого валу є одним з найпростіших і недорогих компонентів двигуна внутрішнього згоряння, проте пошкодження корінного вкладиша може призвести до катастрофічної відмови двигуна, що вимагає дорогого ремонту і тривалого простою. У більшості двигунів внутрішнього згоряння використовується вкладиш ковзання з мастилом, який витримує навантаження на колінчастий вал і забезпечує обертання шийки. На відміну від стандартного обладнання, що обертається, поршневі двигуни характеризуються важкими циклічними і ударними навантаженнями. У цих випадках потрібні вкладиші ковзання, щоб розподіляти це навантаження відносно великої площі поверхні.
Вкладиші використовують гідродинамічне мастило для створення масляного клина під високим тиском, який відриває вал від поверхні підшипника і запобігає контакту металу з металом. Такий поділ між поверхнями, що обертаються і нерухомими, дозволяє проектувати гідродинамічні вкладиші з теоретично нескінченним терміном служби. Однак недотримання цього масляного клину може призвести до прискореного зносу, що врешті-решт призведе до виходу з ладу вкладиша. Незалежно від першопричини, всі відмови підшипників ковзання зрештою є результатом контакту металу з металом через втрату гідродинамічної плівки.